Wapen jezelf tegen de griep

Geplaatst: 12 december 2016

Griep is veel ernstiger dan verkoudheid. Denk aan koorts, keelpijn, koude rillingen, zere spieren en hoofdpijn. Soms neemt het ineens bezit van je via de mond, ogen en neus. Vooral in de herfst- en wintermaanden kan griep de kop opsteken. Lees hier hoe je virussen minder snel een kans geeft.

Voldoende ontspanning
Uit onderzoek blijkt dat de meeste mensen vooral in de wintermaanden verkouden worden. In de winter krijgen virussen sneller een kans om zich te verspreiden vanwege de lage temperatuur buiten. Daardoor blijven ramen dicht, wordt de verwarming hoog gezet én blijven veel mensen dus binnen. Je kunt je voorstellen dat dit op het werk zorgt voor minder ventilatie. Dan toch maar thuisblijven? Dagenlang op bed liggen of voor de televisie hangen wordt niet altijd gezien als de meest effectieve oplossing, maar overmatige inspanning is ook een aanslag op je weerstand. Voldoende ontspanning en goed slapen is dus belangrijk.

De juiste hygiëne
De hele dag door kom je in aanraking met bacteriën, hoewel de meesten onschadelijk zijn. Het is goed om je bewust te zijn van plekken waar virussen kunnen worden overgedragen, zoals toetsenborden, telefoons, handdrogers, kranen, lichtknopjes en deurklinken. Uit onderzoek is gebleken dat de hygiëne rond de werkplek vaak onvoldoende is. Het beste is om je handen te wassen met zeep, niet te eten achter je bureau en je werkplek regelmatig schoon te maken. Een goede hygiëne is belangrijk om weerstand te bieden tegen virussen.

Ga eens na of jij altijd je handen wast na een toiletbezoek, het snuiten van je neus of niesbui op het werk. Dit is vooral belangrijk als je erg gevoelig bent voor griep en de kans op besmetting voor anderen zo veel mogelijk wilt beperken. Zet zo nu en dan eens een raampje open, zodat de ruimte goed geventileerd wordt. Lees onze andere blogs voor meer tips! 

Googling your symptoms when you don't feel well is the most efficient way to convince yourself you're dying

gezondheid en leven     griep     hygiëne     immuunsysteem     leefstijl     levensstijl     ontspanning     productiviteit     slapen     verkouden     vitaliteit     voeding     voedingspatroon     werkplek     winter    


Op de hoogte blijven?
Inschrijven
Terug naar overzicht


Deel dit bericht:


0 Reacties

Plaats een reactie