6 tips om carnaval zo gezond mogelijk door te komen

Geplaatst: 25 februari 2019

Carnaval staat synoniem voor feest, bier, meezing-muziek en vette hap. Kenmerkend is ook de griep of verkoudheid erna. Stort jij jezelf een halve week in het feestgedruis? Lees hieronder hoe je zo gezond mogelijk de carnavalsdagen doorkomt.

1. Kies een warme en degelijke carnavalsoutfit
Kies voor laagjes of thermokleding, zodat je altijd voorbereid bent op de wisselende temperaturen (kroeg in, kroeg uit).

2. Wissel alcohol af met water
Neem jezelf voor om na ieder glas bier een glas water te drinken. Of zorg standaard voor een flesje water in je tas. Je wordt minder snel dronken en je vult de voorraad vocht in je lichaam aan. Drink vervolgens voor het slapen gaan nog een extra groot glas water.

3. Zorg dat je fit bent van tevoren
Bereid jezelf enkele dagen van tevoren voor door een vast slaap, beweeg- en eetritme te hanteren. Desnoods kun je alvast gaan mealpreppen om met carnaval toch iets voedzaams in huis te hebben. Maak bijvoorbeeld verse groentesoep of een pan spaghetti klaar.

4. Neem een supplement
We begrijpen dat alcohol en vet eten de boventoon gaan voeren met carnaval. Om de schade te beperken, kun je daarom het beste een supplement (zoals multivitamine) gebruiken ter ondersteuning.

5. Eet wat meer eiwitten en gezonde tussendoortjes
Zorg voor een eiwitrijk ontbijt en/of lunch tijdens de carnavalsdagen. Eiwitten helpen namelijk om op gewicht te blijven. Neem ook een banaan of ander tussendoortje mee als je op pad gaat.

6. Beweeg en geniet!
Onze laatste tip is om vooral veel te gaan dansen. Al die beweging is goed voor je lijf en je verbrandt er calorieёn mee.

Een griepje is niet altijd te voorkomen, maar we hopen dat je met deze tips vooruit kunt en een fijne carnaval beleeft.


carnaval     gezond     tips    


Op de hoogte blijven?
Inschrijven
Terug naar overzicht


Deel dit bericht:


0 Reacties

Plaats een reactie